Reikwijdte TV over ons

Over Ons

30+

Jaar ervaring

100+

Documentaires gemaakt

1000+

Podcast luisteraars
Over Reikwijdte TV

Het motto van Reikwijdte TV is: 

Verbreed het leer- en werkvermogen binnen je organisatie.      

Bij Reikwijdte TV staan kennis en kunde centraal – ofwel professionalisering             en vak ontwikkeling. Wij streven naar excellentie van jouw werkcompetenties. Ons uitgangspunt is werken met het (HPO) gedachtegoed ofwel het Hoog Presenterende Organisaties raamwerk.

Horen en Zien = Begrijpen.                           

Reikwijdte TV is een podium waar topexperts en voorlopers hun visie en kennis doorgeven aan toekomstgerichte mensen en organisaties. Vooral zij die streven naar een bredere performance en een hogere kwaliteit van arbeid.

Onze wens is dat ieder zijn of haar werkcompetenties verbreed en versterkt, waardoor er meer reikwijdte (waarde plus impact) voor iedereen ontstaat.

Over Reikwijdte TV

Reikwijdte TV - meer over organisaties & werkcompetenties 

Ons doel is de transformaties rondom werk, organisaties en arbeidsmarkt inzichtelijk en hanteerbaar te maken. 

Onze documentaire series bieden wij (gratis) aan op ons open YouTube kanaal  voor iedereen toegankelijk. Wij zien dit als een publieke verantwoordelijkheid.

Met onze activiteiten creëer wij meerwaarde. Met continu leren en door-ontwikkelen werken we aan de smeerolie voor onze gezamenlijke vooruitgang.

Over Reikwijdte TV Jos van langen

Jos van Langen

Jos van Langen is de initiator van Reikwijdte TV.


“Mijn hart gaat al ruim 35 jaar uit naar leren, kennisoverdracht en gedragsverandering. - Na mijn afstuderen in 1993 van de Nederlandse Film en Televisie Academie ontwikkelde ik vele educatieve bedrijfsfilms en CD-ROM producties voor o.a. de Nederlandse Onderwijs Televisie (school TV) en Bouwradius Audiovisueel.


In 2002 studeerde ik af aan de JJ Trainers Academie als communicatie-en gedragstrainer. En gaf honderden trainingen aan leidinggevenden in uiteenlopende sectoren. - Verder schreef ik zo’n 65 artikelen voor HR Community over transformatieprocessen en arbeidsmarkt”.


Wat mensen zoeken

Door de vierde industriële revolutie gaan veranderingen sneller dan ooit en worden ze ingewikkelder.

Dit vraagt van ons om meer adaptief te denken en te handelen.

Wat mensen zoeken en hoe ze betrokken raken. 

Mensen zoeken niet alleen informatie, maar vooral de meerwaarde hiervan.                                      
Ze hebben behoefte aan duiding om de veranderende wereld beter te begrijpen (grip).

En ze willen graag praktische en werkbare tips. Daarnaast zoeken mensen gelijkgestemden waaraan ze zich kunnen spiegelen en ervaringen mee kunnen uitwisselen.

Voor jongeren is het belangrijk dat ze kijken en leren van andere jongeren.                                          
Dit is belangrijk voor een cognitieve en emotionele groei. 

Leren en bewustwording is vooral afkijken hoe anderen succesvol bezig zijn.                                          
En dit te durven adapteren naar je eigen (werk)context. 


null

Lees hier enkele aanbevelingen

“De heersende cultuur heeft altijd invloed op bijna alles. Want hoe gaan mensen met elkaar om en hoe gaan ze om met klanten. Plus hoe worden conflicten opgelost en beslissingen genomen? Dit zegt echt iets over de werksfeer. Het verbeteren van de organisatiecultuur begint altijd vanaf de top – dus simpel gezegd - wij moeten het goede voorbeeld geven!”.

Beschouw aandachtig mijn video met toelichting  ‘Het recept voor een werkend Nederland’.

Bas van der Veldt, CEO van AFAS Software

“Megatrends en disruptors worden vaak ervaren als bedreigingen voor organisatiegroei. Maar deze bedreigingen dragen ook geheel nieuwe kansen in zich. Het dwingt ons om echt te kiezen om een Hoog Presterende Organisatie te willen worden en zijn.”

Beschouw aandachtig mijn interview in deel 1. van de serie:  ‘Verdwijn en Verschijn van Werk’.

André de waal,  directeur van het HPO center

“Uit een recent onderzoek blijkt dat 70% van de werknemers hun eigen ontwikkeling ziet als de verantwoordelijkheid van overheid en werkgever. - Dit is zorgelijk, omdat veel werknemers tussen 40 en 50 jaar actief aan het arbeidsproces zullen moeten deelnemen om een redelijk bestaan te hebben en een pensioen op te bouwen. Veel mensen zijn zich onvoldoende bewust van de hoge risico’s als ze zich niet actief blijven ontwikkelen”.

Beschouw aandachtig mijn interview in deel 1. van de serie:  ‘Verdwijn en Verschijn van Werk’.

Prof. dr. Nick van Dam, professor Corporate Learning & Leadership Development. 


Heb je nog vragen of wil je een afspraak maken?

We horen graag van je!